Karavanške kolesarske pentlje

Nepozabna gorsko-kolesarska tura – avantura po pristnih pobočjih Karavank.

Karavanške kolesarske pentlje potekajo po območjih Jezerskega, Jesenic, Kranjske Gore, Kranja, Preddvora, Tržiča in Žirovnice. Na območju destinacije Kranjska Gora se nahaja pet kolesarskih pentelj, ki so opisane v nadaljevanju.

IzhodiščeOznaka potiDolžina etape (km)Vzpon (m)
1Kranjska Gora - Tromeja - Kranjska GoraKranjska Gora 0126,7713
2Kranjska Gora - Blekova planina - Kranjska GoraKranjska Gora 0232,3856
3Kranjska Gora - Srednji Vrh - Kranjska Gora Kranjska Gora 0333,5395
4Kranjska Gora - Planica - Kranjska GoraKranjska Gora 0414,7148
5Kranjska Gora - Krnica - Kranjska GoraKranjska Gora 0515,1352

KRANJSKA GORA 01: Kranjska Gora–Tromeja–Kranjska Gora

Kranjska Gora–Podkoren–proti Korenskemu sedlu–Tromeja–Rateče–Kranjska Gora

Pred nami je lepa, razgledna gorsko-kolesarska tura po Karavankah. Pričnemo pred Turistično informacijskim centrom Kranjska Gora. Zavijemo proti centru turističnega naselja in se mimo smučišča peljemo v smeri Podkorena. Ob vznožju smučarskih prog, ki vsako leto gostijo moška tekmovanja za svetovni pokal v slalomu in veleslalomu, zavijemo desno. Prečkamo glavno cesto Kranjska Gora–Rateče in nadaljujemo skozi center očarljive alpske vasice Podkoren. Na vzhodni strani vasi se priključimo cesti proti Korenskemu sedlu. Na začetku vzpona se za hip ustavimo na razgledni točki in se s pomočjo informativnih tabel seznanimo o glavnih značilnostih območja. Po dobrem kilometru in pol previdno zapustimo glavno cesto in se levo odcepimo na makadamsko pot. Ob cesti opazimo prve usmerjevalne table za Tromejo. Že kmalu se nam odpre čudovit pogled nazaj proti Kranjski Gori in vršacem v ozadju. Zložno se vzpenjamo 6 kilometrov okoli pobočja Kališja, nato pa bodimo pozorni na križišče, kjer se usmerimo ostro desno v smeri Tromeje. Pred nami je še 2,6 kilometrov strmejšega vzpona. Kot že ime pove, smo prispeli na stičišče treh narodov in kar štirih jezikov. Vzemimo si čas za razglede, ne le na Julijce, temveč tudi na Ziljsko dolino z mogočnim Dobračem. Sprva se vračamo po isti cesti, nato pa spust nadaljujemo v smeri Rateč. Vmes se ustavimo pri nekaterih informacijskih tablah, ki nas opozarjano na značilnosti krajine. Če smo tehnično bolj podkovani lahko za spust izberemo z rumeno tablo označeno pešpot, ki zavije levo s ceste, sicer pa nadaljujemo po cesti. Prispemo v še eno slikovito alpsko vasico, kjer se je vredno ustaviti. Mimo župnijske cerkve sv. Duha se peljemo proti glavni cesti, jo prečkamo in preko Ledin nadaljujemo levo po kolesarski stezi nazaj proti Kranjski Gori. Med vožnjo bomo na levi strani opazili table za naravni rezervat Zelenci, talni izvir Save Dolinke. Pristop s kolesom ni dovoljen, lahko pa ga obiščemo peš. Do Kranjske Gore se vračamo po označeni državni kolesarski povezavi D-2.

Razgledna, krožna gorsko-kolesarska tura z slikovitimi razgledi po treh deželah.

KRANJSKA GORA 02: Kranjska gora–Blekova planina–Kranjska Gora

Kranjska Gora–Podkoren–proti Korenskemu sedlu–Jureževa planina–Blekova planina–Jureževa planina–Podkoren–Kranjska Gora

Z razgledno, a zahtevno gorsko-kolesarsko turo do grebena Karavank pričnemo pred Turistično informacijskim centrom Kranjska Gora. Zavijemo proti centru turističnega naselja in se mimo smučišča peljemo v smeri Podkorena. Ob vznožju smučarskih prog, ki vsako leto gostijo moška tekmovanja za svetovni pokal  v alpskem smučanju, zavijemo desno. Prečkamo glavno cesto Kranjska Gora–Rateče in nadaljujemo skozi center očarljive alpske vasice Podkoren. Na vzhodni strani vasi se priključimo cesti proti Korenskemu sedlu. Na začetku vzpona se za hip ustavimo na razgledni točki in se s pomočjo informativnih tabel seznanimo o glavnih značilnostih območja. Po dobrem kilometru in pol zapustimo glavno cesto in se desno odcepimo na gozdno pot. Ob cesti opazimo oznake za kolesarsko pot Železnica, ki jim sledimo dobršen del poti. Pot je izjemno razgledna kar le še potrjuje rek, da so s Karavank pogledi na Julijske Alpe najlepši. Kolesarimo po mirnem in neobljudenem kotičku Karavank, zato ne bodimo presenečeni ob srečanju s katero od gozdnih živali. V poletni sezoni se na Jureževi in Blekovi planini pase živina, ki se prosto sprehaja tudi prek gozdne ceste zato se še naprej obnašajmo kot spoštljivi gostje naravnega okolja. Razgledov na Karavanke in Julijske Alpe kar ne zmanjka in šele utrujene noge nam sporočajo, da je za nami že več kot 800 višinskih metrov. Tik pred koncem zapustimo cesto, ki vodi proti dolini Železnica in se levo vzpnemo še nekaj deset metrov. Na Blekovi planini lahko ob vznožju pašnika pustimo kolo in se sprehodimo do grebena, kjer smo nagrajeni še z razgledom na Ziljsko dolino, Dobrač in proti Osojskim Turam. Vračamo se po isti poti. Bolj izurjeni in tisti s kolesi s polnim vzmetenjem se lahko spustimo po kateri od označenih enoslednic, ali pa nadaljujemo po gozdni cesti nazaj do glavne ceste in nato levo proti Podkorenu. Ko smo na glavni cesti nekje na sredini vasi Podkoren, previdno zavijemo levo. Na koncu naselja sledimo rumenim oznakam za pešpot po makadamski poti nad dolino. Previdno prečkamo glavno cesto in nadaljujemo po poljski poti. Pri prvih hišah zavijemo levo in nato takoj trikrat desno in že smo nazaj pri izhodišču.

Nepozabna gorsko-kolesarska tura – avantura po pristnih gozdovih Karavank.

KRANJSKA GORA 03: Kranjska Gora–Srednji Vrh–Mojstrana–Kranjska Gora

Kranjska Gora–Gozd Martuljek–Srednji Vrh–Gozd Martuljek–Mojstrana–Gozd Martuljek–Kranjska Gora

Izpred Turistično informacijskega centra Kranjska Gora krenemo do glavne ulice in zavijemo levo ter se mimo več kot 300 let stare Liznjekove domačije rahlo spuščamo do glavne ceste, ki vodi na gorski prelaz Vršič. Cesto previdno prečkamo in nadaljujemo po isti ulici – Borovški cesti čez potok Pišnica, ki ji sledimo do konca Kranjske Gore, kjer se prične kolesarska steza, označena z rdečimi tablicami z oznako D2 Jesenice. V Gozd Martuljku čez kolesarski most prečimo Savo Dolinko in takoj zavijemo levo na glavno cesto, po kateri previdno vozimo 300 m, nato pa zavijemo levo v smeri Srednjega Vrha. Sledimo modrim tablicam, pred nami pa je dobra 2 kilometra zanimivega in razglednega vzpona. Nad naseljem kmalu opazimo Ferato Jerm’n, občudujemo lahko tudi Jermanove slapove, nadaljujemo pa skozi zanimiv predor. S ceste se odpirajo razgledi na Martuljško skupino, bodimo pa previdni, saj je cesta precej ozka. Najvišja točka izleta je Srednji Vrh, prijetno naselje, ki leži na razgledni ledeniški polici cca 200 metrov nad dolino. Spuščamo se po isti poti. Ko pridemo nazaj v dolino je v bližini tudi ferata Hvadnik; obe lahko s primerno opremo obiščemo po povratku s kolesarske ture. Vrnemo se nazaj do kolesarske steze in nadaljujemo v smeri Jesenic. Pot je prijetna, ves čas se malo spuščamo po trasi nekdanje železniške proge. Če kolesarimo z otroci je ob poti dovolj urejenih kolesarskih počivališč za krajši počitek ali malico iz nahrbtnika. Tik pred Mojstrano se priključimo na cesto in zavijemo desno v smeri Mojstrane. Naš cilj je Slovenski planinski muzej, obiščimo pa še Trg olimpijcev in druge zanimive točke v kraju, ki je poznan kot zibelka planinstva in alpinizma. Vračamo se po isti poti, le vzpon na Srednji Vrh bomo tokrat izpustili.

Ravninska tura za raziskovalce narave in krajevne dediščine.

KRANJSKA GORA 04: Kranjska Gora–Planica–Kranjska Gora

Na prijetno družinsko kolesarjenje se podamo izpred Turistično informacijskega centra Kranjska Gora. Zavijemo na glavno ulico in se skozi center naselja zapeljemo mimo vznožja smučišča proti Podkorenu. Med potjo bodo otroci opazili brunarico Kosobrin, ki pa jo lahko obiščemo ob povratku. Ob vznožju smučarskih prog, ki vsako leto gostijo moška tekmovanja za svetovni pokal v alpskem smučanju nadaljujemo po dolini mimo naravnega rezervata Zelenci. Gre za edinstveno naravno okolje, v katerem je našlo dom veliko zanimivih rastlinskih vrst, tudi mesojede rosike, med živalskimi pa so bogato zastopane dvoživke in ptiči gnezdilci; predlagamo daljši obisk ob drugi priložnosti. Po kolesarski stezi pridemo do križišča s cesto, ki vodi v Planico. Previdno jo prečimo in se ustavimo desno ob bližnjih informativnih tablah, ki predstavljajo še eno naravno zanimivost, presihajoče jezero Ledine. Po kolesarski stezi se vzpnemo do Nordijskega centra Planica. Če imamo srečo lahko opazujemo treninge smučarskih skakalcev, lahko se udeležite katere od aktivnosti, ki jih ponuja center ali pa preprosto občudujete dolino pod Poncami, okoliške vrhove in velikanke. Ob povratku se nam odprejo pogledi tudi na Karavanke s Tromejo. Vračamo se po isti poti in ne pozabimo na obljubo za postanek pri Kosobrinu.

Prijetna dolinska družinska tura do doline pod Poncami.

KRANJSKA GORA 05: Kranjska Gora–jezero Jasna–Krnica–Kranjska Gora

Mnogi Kranjsko Goro povezujejo z alpskim smučanjem in smučarskimi skoki, ena najbolj znanih turističnih točk je tudi jezero Jasna, ki pa bo tokrat le ena od vmesnih točk na gorsko kolesarskem izletu. Izlet večinoma poteka po asfaltni cesti, vendar je del poti vozen le z gorskim ali treking kolesom. Izpred Turistično informacijskega centra Kranjska Gora se zapeljemo skozi center naselja in se pri parku s koritom usmerimo levo. Po 400 metrih pridemo do glavne ceste proti Vršiču. Sledimo oznakam za jezero Jasna, do katerega pridemo po blagem vzponu. Jezero Jasna leži ob sotočju Velike in Male Pišnice, obe jezeri sta umetnega nastanka, voda pa je tudi poleti zelo sveža. Pot nadaljujemo po Vršiški cesti, ki je pogosto zelo prometna, zato bodimo pri vožnji previdni. Pred 3. serpentino zavijemo levo v smeri Krnice in preidemo na makadamsko cesto. Med spuščanjem proti dnu doline prečimo potok Suha Pišnica. Pridemo do planine V Klinu, na koncu katere zavijemo desno proti Koči v Krnici. Pred nami je 1,5 kilometra blagega vzpona po makadamski poti, ki je zaradi vremenskih razmer pogosto precej razrita. Pokrajina je čudovita, nad zatrepom doline nas obkrožajo mogočni Špik, Škrlatica, Razor in Prisojnik, vsi višji od 2500 metrov. Najvišja točka našega izleta je na 1113 metrov visoko ležeča Koča v Krnici. Del poti se vračamo po isti poti do planine V Klinu, kjer zavijemo desno in se po desnem bregu Pišnice po makadamski poti vračamo do jezera Jasna. Najbolj pogumni lahko zaplavamo v jezeru, nato pa se po glavni cesti usmerimo proti izhodišču. Z glavne ceste na manjšem križišču, kjer gre desno cesta čez Pišnico proti hotelskemu resortu, zavijemo levo. Ulica nas pripelje do glavne ceste, kjer gremo levo in nato takoj desno in že smo nazaj.

Kratka kolesarska tura v osrčje Julijcev.

Zgodbe Kranjske Gore

Zgodbe

Tu še vedno živijo pravljice, katerih sledi najdete na vsakem koraku.

Vse zgodbe
Kako so dovški krapi postali svetovno znana jed

Pasta Grannies visits Slovenia!

5 stvari, ki jih v jesensko obarvani Kranjski Gori ne gre zamuditi

Dnevi se krajšajo in noči daljšajo. Konkretno smo že zakorakali v jesen, vrhove najvišjih gora je že pobelili sneg in jutranje temperature se tudi v dolini že spustijo pod ledišče. Za vas smo zbrali nekaj aktivnosti, ki jih lahko počnete jeseni na destinaciji.

Hit poletja: Pohodniška pot Juliana Trail

V spoštljivi razdalji in ob vznožju očakov vas bo pot vodila po robu Julijskih Alp in Triglavskega narodnega parka.

Izkoristi dan za gore: skalni užitki v idilični vasici pod Triglavom

Izkoristiti dan za gore ni nikoli slaba odločitev.

Team Kranjska Gora

Člani Team Kranjska Gora so ob zaključku letošnje tekmovalne sezone svoje smuči in opremo za nekaj časa postavili v kot in se odpravili na zaslužen oddih in počitek.

5 idej kaj početi v Kranjski Gori, ko dežuje

5 nasvetov kaj početi v slabem vremenu v Kranjski Gori.

Čarobne lokacije destinacije Kranjska Gora

Sprehod skozi štiri čarobne kraje na destinaciji Kranjska Gora, kjer se izročilo preteklosti prepleta s sedanjostjo.

60 let Pokala Vitranc

Sprehod skozi zgodovino Pokala Vitranc od leta 1961 s posebnim poudarkom na mnogokrat spregledane službe in posameznike brez katerih tekmovanje za Svetovni pokal ne bi bilo tako uspešno kot je.

Oklic, ki je za vedno spremenil življenje v Kranjski Gori

"Združimo se in delujemo skupno za prospeh Kranjske Gore, za povzdigo in zboljšanje prometa, za olepšanje kraja in za olajšanje občevanja s tujci!"

Tadej pikčasto majico na ogled postavi

Kaj imajo skupnega Slovenski planinski muzej, Nordijski center Planica in pikčasta majica Le Tour de France?